Goed werkgeverschap
Definitie
Nederlandse Loterij biedt dé werkomgeving in de digitale wereld. Met ongeveer 500 medewerkers zijn we een relatief kleine organisatie met grote impact waarin passie, autonomie en ondernemerschap centraal staan. Bij Nederlandse Loterij staat goed werkgeverschap voor een cultuur waarin iedereen welkom is en gelijke kansen krijgt om deel te nemen, ongeacht geloofsovertuiging, geslacht, seksuele geaardheid, (etnische) achtergrond of arbeidsbeperking. We bieden een gebalanceerde mix van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, maatschappelijke betrokkenheid, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en een goede werk-privébalans. Op die manier sluiten we aan bij de wensen en behoeften van de generaties waarmee we samen de toekomst willen vormgeven.
Afbakening
De huidige arbeidsmarkt is uitdagend wat betreft het aantrekken, ontwikkelen en behouden van medewerkers, met name als het gaat om professionals met tech- en datagedreven profielen. Daarom richten wij ons op thema’s als employer branding, modernisering en flexibilisering van onze arbeidsvoorwaarden, diversiteit, gelijkheid en inclusie en hebben we aandacht voor learning & development.
Doelstellingen
Nederlandse Loterij staat bekend als aantrekkelijke werkgever
Nederlandse Loterij is een wendbare en innovatieve organisatie
Nederlandse Loterij is een inclusieve werkgever
Ex-topsporters ondersteunen in hun maatschappelijke loopbaan
KPI's
Minstens een derde vrouwen in de Raad van Commissarissen, het bestuur en andere leidinggevende posities
Minstens tien procent medewerkers met een niet-westerse achtergrond binnen de organisatie
Minimaal vier medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt of een arbeidsbeperking, zodat zij zich binnen de organisatie kunnen ontwikkelen
Managementaanpak
Het bestuur is eindverantwoordelijk voor het beleid en de resultaten op het gebied van goed werkgeverschap. Leidinggevenden zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid. De afdeling Human Resources (HR) initieert het beleid en bereidt de kaders voor. Als strategisch adviseur en initiator van verandering richt HR zich op de behoeften vanuit de bedrijfsvoering. Daarnaast is de afdeling HR steun en toeverlaat van de medewerkers én administratief expert. Voor bepaalde onderdelen van het beleid vraagt HR advies aan de Ondernemingsraad.
2024 |
|
Gemiddeld aantal FTE |
488 |
Gemiddeld aantal medewerkers |
506 |
Doorstroom |
6 |
Vrouwen |
179 |
Mannen |
335 |
Opleiding en training |
€ 916.116 |
Per medewerker |
€ 1.811 |
Gemiddelde leeftijd |
39,3 |
Ziekteverzuim |
4,90% |
Vacatures vervuld |
124 |
Onbepaalde tijd |
419 |
Bepaalde tijd |
95 |
Uit dienst binnen 1 kalenderjaar (2024) |
14 |
Buiten Nederland geboren |
35, 18 niet-westers |
Niet-Nederlandstalig |
45 |
Voortgang in 2024
In 2024 heeft Nederlandse Loterij de strategie voor 2025-2028 geactualiseerd. HR heeft zich beziggehouden met het thema ‘Employability 2028’. De belangrijkste strategie voor HR richt zich de komende jaren op Skills Based Talent Management. ‘Het juiste talent op de juiste plek’. Skills Based Talent Management is het werven, ontwikkelen en inzetten van medewerkers op basis van vaardigheden in plaats van alleen op basis van diploma's en werkervaring of functietitels. Door een Skills Based Talent Management-strategie te implementeren en ons rollenhuis volledig te ontwikkelen, creëren we inzicht in de benodigde skills en groeipaden. Dit stelt ons in staat om gericht te sturen op talentontwikkeling en -behoud.
In de huidige markt is het noodzakelijk dat onze medewerkers voortdurend meebewegen en hun kennis en vaardigheden blijven ontwikkelen. Nederlandse Loterij biedt voldoende mogelijkheden voor opleiding (intern, extern, e-learning) en doorgroeien. Door te investeren in ontwikkeling vergroten we onze aantrekkingskracht als werkgever en de inzetbaarheid van onze medewerkers. Bovendien is de ontwikkeling van onze medewerkers een voorwaarde om onze strategische doelen te realiseren. Learning & Development is daarom een cruciaal thema voor onze organisatie en krijgt met een aparte afdeling Learning & Development de noodzakelijke focus. Op het gebied van Learning & Development waren er in 2024 de volgende ontwikkelingen:
Agile learning loop
In 2024 hebben we vervolgstappen gezet op het thema agile learning loop (inzetten op continue verbetering).
Het agile coach-team lanceerde in 2024 een reeks agile-trainingen om medewerkers (opnieuw) vertrouwd te maken met agile werken. De trainingen behandelden de basisprincipes van Agile, waarom het relevant is voor Nederlandse Loterij, en specifieke onderwerpen zoals refinement en effectieve groepsbijeenkomsten. We hebben meer dan vijftig unieke collega's verwelkomd tijdens deze trainingen, waarbij sommigen meerdere sessies hebben bijgewoond om hun kennis en vaardigheden aan te scherpen. De feedback van de deelnemers was positief, met gemiddeld vier van de vijf sterren voor zowel de waarde van de trainingen als de directe toepasbaarheid van de opgedane inzichten.
Verder is het scrummaster-gilde nieuw leven ingeblazen. Het gilde bestaat uit de scrummasters en andere collega's die van elkaar willen leren en de samenwerking in teams willen bevorderen.
Ten slotte zijn we gestart met de inzet van agile coaching om de agile manier van werken te borgen bij de verschillende teams. Zo kan Nederlandse Loterij effectieve en doelgerichte teams ontwikkelen en zetten we de volgende stap naar een zelflerende organisatie.
Datagedreven vaardigheden
Nederlandse Loterij is tot de conclusie gekomen dat het zelf een cruciale rol moet spelen in de ontwikkeling van een datagedreven cultuur en op een leidende manier moet handelen. Alleen het aanbieden van vaardigheidscursussen is onvoldoende.
Daarom is in 2024 het ‘Leiderschapsprogramma datagedreven werken en aansturen’ opgestart. Het doel is om leidinggevenden de organisatie meer datagedreven aan te laten sturen zodat medewerkers meer datagedreven gaan werken.
Het programma begon met een interview met het directieteam, waarin werd besproken wat het doel van de organisatie is en wat de reden daarvan is. Tijdens een vervolgsessie werd gekeken naar het gedrag van leidinggevenden: welk gedrag draagt bij aan het behalen van de gewenste resultaten en welk gedrag niet? De inzichten uit deze sessie zijn verwerkt in een leiderschapsprofiel. Dit profiel is vervolgens voorgelegd aan een aantal belangrijke stakeholders en verder aangescherpt op basis van hun feedback.
In september vond een pilot plaats. Vijf leidinggevenden vroegen feedback op bij vijf collega’s over hoe datagedreven zij werken. Op basis daarvan ontvingen zij een persoonlijke rapportage.
In oktober vonden ontwikkelgesprekken plaats tussen de leidinggevende (pilotdeelnemer) en zijn of haar manager over welke datagedreven skills of kennis hij of zij nog wil gaan ontwikkelen. Op basis van de uitkomsten van alle feedback van zowel de pilotdeelnemer, zijn of haar leidinggevende en alle respondenten, wordt met de werkgroep besloten wat moet worden verbeterd en hoe de brede uitrol van het programma in 2025 eruit gaat zien.
Leren en ontwikkelen
Verplichte e-learningmodules
Het is van groot belang dat al onze medewerkers hun werkzaamheden uitvoeren binnen de geldende wet- en regelgeving en de door Nederlandse Loterij vastgestelde richtlijnen. Daarom zijn al onze medewerkers in loondienst en een groot deel van onze extern ingehuurde medewerkers verplicht om bij indiensttreding e-learningmodules te volgen over privacy, verantwoord deelnemen aan (online) kansspelen, (cyber)security en privacy. Vervolgens krijgen medewerkers één keer in de drie jaar opfriscursussen aangeboden.
E-learning Ethische Code
Bij indiensttreding ondertekent iedereen een Ethische Code. Om de inhoud van deze code in het geheugen op te frissen hebben HR en Compliance samen met team Corporate Communicatie een e-learning Ethische Code ontwikkeld. In deze e-learning worden de belangrijkste onderwerpen uit de Ethische Code en bijbehorende protocollen onder de aandacht gebracht: Integriteit, Klokkenluidersregeling, Informatiebeveiliging, Screeningsbeleid, Beleid meespelen, Mediacommunicatie, Ondersteunend protocol Privacy en Beleid algoritmes en AI. In 2024 heeft iedereen deze e-learning gevolgd, zowel nieuwe als bestaande medewerkers.
Leiderschapstrainingen
In 2024 zijn verschillende leiderschapstrainingen herhaald, waaronder een workshop over het voeren van ontwikkelgesprekken, een workshop Verzuim & Gedrag en een workshop Biasfree sollicitatiegesprekken voeren. Deze trainingen helpen bij het creëren van bewustzijn en zijn goed ontvangen.
Masterclasses
In 2024 organiseerden we een aantal inspirerende masterclasses met externe sprekers, live en online. De masterclasses gingen onder andere over Timemanagement & Personal health, Storytelling en Generatieve AI voor de moderne werkplek.
Impact Matters
Nederlandse Loterij heeft een samenwerkingsverband met Impact Matters. Impact Matters wil kennis uit het bedrijfsleven inzetten voor ideële organisaties, om maatschappelijke doelstellingen te realiseren. In 2024 heeft Nederlandse Loterij vanuit verschillende disciplines een bijdrage geleverd aan vraagstukken bij ideële organisatie zoals:
Stichting Oud Geleerd, Jong Gedaan: coaching van Manager Operations door Head of HR.
Nederlandse Muziekinstrumenten Fonds: professionalisering van een risicoanalyse en het proces daarvan voor jaarverslag door Risk officer.
F Fort Foundation: voorbereiden en begeleiden van strategische sessie van de F Fort Foundation over de toekomstige richting van deze stichting door strategy officers.
Longfonds: intervisies over ingewikkelde HR-casuïstiek door HR Business Partners.
Doorontwikkeling Young Talent Pool
Het wordt steeds lastiger om talenten te vinden die we nodig hebben in onze organisatie: enerzijds hebben we steeds meer talent nodig, anderzijds is het talent schaars vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Door te focussen op campus recruitment-activiteiten zoals presentaties en workshops op studentencongressen, deelname aan recruitment events, organisatie van inhousedagen, begeleiding van masterstudenten en het aangaan van partnerships, hebben we in 2024 wederom drie marketingtrainees en een IT-trainee kunnen werven. Met de vijf eerstejaarstrainees die naar hun tweede jaar zijn doorgestroomd hebben we nu in totaal negen marketingtrainees in dienst. De vier tweedejaarstrainees zijn doorgestroomd naar een vaste marketingfunctie. In 2025 willen we het traineeship uitbreiden naar IT- en dataprofessionals.

Teamontwikkeling
Op een fijne manier samenwerken in je team verhoogt de productiviteit. Daarom hebben we in 2024 een vervolg gegeven aan het werken met de methodiek van Teambooster. Dit is een online platform waarmee een enquête kan worden uitgezet met vragen over het samenwerken binnen een team. Ook kun je er je teamafspraken plaatsen en gebruikmaken van een toolbox met allerlei workshopoefeningen om direct met verbeterthema’s aan de slag te gaan, zoals het opstellen van een teamdoel, betere besluiten nemen of effectievere vergaderingen organiseren. Een vaste groep teamfacilitators kan desgewenst de teamsessies begeleiden (agile coaches, scrummasters, HR business partners) voor een goede constructieve teamdialoog met concrete verbeteracties. In 2025 volgt een herlancering.
MijnHR
Op 8 januari 2024 ging het nieuwe HR-systeem ‘MijnHR’ van AFAS live. We hebben dit nieuwe systeem ontwikkeld vanwege de sterke groei van Nederlandse Loterij de afgelopen jaren.
Dankzij ‘MijnHR’ kunnen medewerkers al hun HR-zaken zelf regelen op een plek. Met de AFAS Pocket app kunnen HR-zaken gebruiksvriendelijker worden geregeld, zoals het aanvragen van vakantiedagen. Leidinggevenden hebben beter overzicht van hun team en kunnen zelf gegevens doorvoeren. Voor de HR-afdeling zorgt AFAS voor een efficiëntere verwerking van wijzigingen, zoals indienst- en uitdiensttredingen. Daarnaast biedt AFAS betere rapportagemogelijkheden voor HR, waardoor we beter datagedreven kunnen werken.
Vitaliteit
Gezonde werknemers vormen de basis voor een productieve, efficiënte en succesvolle organisatie. We hebben een gezond bedrijfsrestaurant dat we sponsoren en een sportschool waar medewerkers doorlopend gebruik van kunnen maken. Er is flexibel budget waarmee mensen een leasefiets kunnen aanschaffen. In 2024 hebben twaalf mensen daar gebruik van gemaakt. Ook organiseerden we in het voorjaar, samen met onze sportinstructeurs, een tien weken durende ‘Summer Body challenge’. Het programma bestond uit een gezondheidsmeting, coaching en een sportprogramma van verschillende lessen zoals Yoga, Mindfulness, Boksen, Bootcamp, High Intensity Interval Training (HIIT), Krachttraining en Pilates. Hieraan hebben 75 medewerkers actief meegedaan om hun fysieke en mentale gezondheid te verbeteren om fit en fris de zomer in de gaan.

Employer branding
In 2024 hebben we verdere stappen gezet in de verbetering van onze werken-bij-website en wervingsstrategie. Na de succesvolle lancering van de nieuwe werken-bij-website in 2022 en een recordaantal sollicitanten en ingevulde vacatures in 2023, zagen we een stabilisatie in 2024. In 2024 hebben meer dan 3.650 kandidaten bij ons gesolliciteerd en zijn 124 vacatures ingevuld.
In de huidige arbeidsmarkt wordt de ‘purpose’ van een organisatie steeds belangrijker voor kandidaten. Daarom is het essentieel om ons verhaal te delen. Om die reden hebben we dit jaar vooral ingezet op contentontwikkeling, wat resulteerde in het delen van verschillende verhalen van medewerkers door middel van blogs, vlogs en een podcast. In de podcast hebben we expliciet aandacht besteed aan een belangrijk evenement voor Nederlandse Loterij: de Olympische en Paralympische Spelen, waar we onze betrokkenheid bij sport centraal stellen.
Om de ‘candidate experience’ voor potentiële trainees en stagiaires te verbeteren, hebben we een vernieuwde landingspagina ontwikkeld die specifiek gericht is op deze groepen.
Daarnaast hebben we met gerichte campagnes, zoals de CRM-brede doelgroepencampagne en de campagne voor programmamanagers, specifieke doelgroepen aangesproken en ons bereik verder vergroot.
Diversiteit en inclusie
Iedereen doet mee bij Nederlandse Loterij. We geloven dat diversiteit een bron is van creativiteit en innovatie en streven naar een personeelsbestand dat een goede afspiegeling vormt van de samenleving.
We hebben te maken met uitdagingen bij het behalen van onze diversiteitsdoelstellingen, zoals de krapte op de arbeidsmarkt en de transitie naar een technologie- en datagedreven organisatie. Met de groei van de organisatie verschuift de verhouding vrouw-man naar circa 35%-65%. Het aantal vrouwen in senior managementrollen bleef stabiel.
Vrouwen in leiderschapsposities
In 2024 hebben we een start gemaakt met ons eigen vrouwennetwerk. Tijdens een event zijn de 34 vrouwen die in 2022 en 2023 hebben meegedaan aan het programma van BrandedU uitgenodigd om met elkaar in gesprek te gaan en elkaar verder te helpen met hun carrière. BrandedU is een programma voor personal branding, ontwikkeld om de zichtbaarheid van vrouwen in het bedrijfsleven te vergroten. Het helpt vrouwen vooruit in hun carrière.
2024 |
2023 |
2022 |
|
Minimaal 30% vrouwelijke vertegenwoordiging in Bestuur |
33% |
28,5% |
28,5% |
Minimaal 30% vrouwelijke vertegenwoordiging in RvC |
60% |
60% |
60% |
Minimaal 30% vrouwelijke vertegenwoordiging senior management (Direct Reports) |
25% |
23% |
23% |
Medewerkers met een niet-westerse achtergrond
In 2024 werkten er bij Nederlandse Loterij 35 mensen die niet in Nederland zijn geboren, van wie er 18 afkomstig zijn uit een niet-westers land.
Medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt en ex-topsporters
Nederlandse Loterij geeft mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en ex-topsporters de gelegenheid om werkervaring op te doen, met een in eerste instantie tijdelijke positie in een van onze teams. Dat kunnen mensen zijn met een geestelijke of fysieke uitdaging of topsporters die na hun sportcarrière ervaring willen opdoen in het bedrijfsleven.
In 2024 gingen we een partnership aan met stichting SWOM: Studeren en Werken op Maat. Deze stichting bemiddelt tussen medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt en bedrijven en draagt daarbij mogelijke kandidaten aan.
Daarnaast hebben we contact met de gemeente Rijswijk. Zij dragen ons ook potentiële kandidaten aan. Zo hebben we in 2024 twee medewerkers kunnen plaatsen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Ten slotte hebben we intensieve contacten met TeamNL@Work van NOC*NSF, om te onderzoeken wat Nederlandse Loterij kan betekenen voor ex-topsporters.
Inclusiviteit
Een veilige werkomgeving en goed werkgeverschap gaan voor Nederlandse Loterij hand in hand. Wij streven naar een omgeving en een cultuur waarin iedereen zich gesteund voelt en vrij is om gedachten te delen en zorgen te uiten. Daarbij gaat het ook over praktische randvoorwaarden, zoals een toegankelijke vertrouwenspersoon, een fijne en veilige werkplek en het voorkomen van (seksuele) intimidatie, pesten en discriminatie.
Nederlandse Loterij heeft een Ethische Code inclusief protocollen met betrekking tot integriteit, klokkenluidersregeling en opvolging van vermeende overtredingen, zoals grensoverschrijdend gedrag. Om continu aandacht voor deze onderwerpen te vragen is het sinds 2024 verplicht om periodiek een e-learning over de ethische code te doorlopen. Focus hierbij ligt bij het melden van mogelijke misstanden.
Daarnaast is gestart met de aanpassing van de klokkenluidersregeling aan de vernieuwde wetgeving en is een samenwerking met het Nederlands Compliance Instituut (NCI) aangegaan. Vanuit het NCI is ook een vertrouwenspersoon beschikbaar gesteld.
Om te meten hoe inclusief iedereen zich voelt binnen Nederlandse Loterij, hebben we in het laatste kwartaal van 2024 een inclusiviteitsscan uitgevoerd. Deze scan geeft medewerkers ongeacht hun achtergrond, cultuur, genderidentiteit, seksuele geaardheid, religie, fysieke en mentale mogelijkheden, de mogelijkheid op verschillende thema’s anoniem aan te geven in welke mate ze zich welkom en gewaardeerd voelen en gelijke kansen krijgen. 75 procent van de medewerkers heeft de inclusiviteitsscan ingevuld. De resultaten zijn in februari 2025 met het bestuur besproken en daarna met de rest van de organisatie gedeeld. Het doel is deze scan jaarlijks uit te voeren en op basis van de uitkomsten interventies vast te stellen.
Beleid DE&I
In 2024 is een conceptbeleid voor diversiteit en inclusie (DE&I) opgesteld. Hierin staan onze doelstellingen die streven naar een organisatie die zich voor DE&I inzet, verdeeld in diversiteits-, equity (gelijkheid)- en inclusiedoelstellingen. In dit beleid staat ook hoe we de doelstellingen bereiken en de verwachting is dat dit beleid in 2025 definitief wordt.
Van de ondernemingsraad
Onze missie
De ondernemingsraad richt zich vooral op aantrekkelijk(er) werkgeverschap bij Nederlandse Loterij. Dit draagt bij aan gemotiveerde medewerkers, een sterk imago en een stabiele financiële positie. De ondernemingsraad besteedt aandacht aan moderne arbeidsvoorwaarden, de bedrijfscultuur en inspirerend leiderschap binnen de hele organisatie.
Ontwikkelingen in 2024
Nederlandse Loterij heeft in 2024 een verandering op bestuursniveau doorgemaakt. In mei 2024 is CEO Niels Onkenhout afgetreden en heeft Arjan Blok deze rol overgenomen. Daarnaast heeft de Ondernemingsraad van de Raad van Commissarissen een adviesaanvraag ontvangen over een wijziging in de topstructuur van Nederlandse Loterij. Na positief advies is de topstructuur aangepast naar een vierkoppig statutair bestuur. In 2024 heeft de Ondernemingsraad ook positief geadviseerd over de voordracht van een nieuwe CCO, CFRO en CTIO. De Ondernemingsraad werkt sindsdien samen met het nieuwe bestuur.
De eerste periode met het nieuwe bestuur stond in het teken van de actualisering van de strategie voor de periode 2025-2028. De Ondernemingsraad is gedurende dit proces regelmatig door het bestuur geïnformeerd over de ontwikkelingen rondom de strategische plannen en de uiteindelijke uitkomst.
Na de aanpassing van de topstructuur heeft de organisatie een adviesaanvraag ingediend voor een wijziging in de laag direct onder de top. Op basis van de gesprekken en de aangeleverde documentatie heeft de Ondernemingsraad advies gegeven over de voorgestelde veranderingen in deze managementlaag en de verdeling van de belangrijkste verantwoordelijkheden. Het gaat hierbij om de functies van managers die in de nieuwe structuur een ander rol krijgen binnen het managementteam of boventallig zijn. De Ondernemingsraad begrijpt dat deze wijzigingen aansluiten bij de nieuwe topstructuur en strategie en ziet dit als een logisch gevolg van de gemaakte keuzes.
De Ondernemingsraad heeft in 2024 instemming verleend voor het verlengen van de bestaande pensioenovereenkomst en de klokkenluidersregeling.
Voor 2025 ligt de nadruk op de implementatie van de nieuwe strategie en de mogelijke wijzigingen die dit met zich meebrengt voor de rest van de organisatie. De Ondernemingsraad onderhoudt hierover nauw contact met bestuur en de achterban. De Ondernemingsraad neemt de lessen die zijn geleerd uit de trajecten rondom de topstructuur en de managementlaag direct daaronder mee bij toekomstige adviesaanvragen.
Vooruitblik 2025
In 2025 vragen de toenemende krapte op de arbeidsmarkt en de veranderingen in de kansspelsector om een scherpe en aantrekkelijke ‘employer of choice’-propositie. Onze organisatie staat voor de uitdaging om het juiste talent aan te trekken én te behouden, in een context waar arbeidsrelaties veranderen en de perceptie van onze sector niet altijd positief is. Aangezien we een relatief kleine organisatie zijn, zijn de doorgroeimogelijkheden beperkt. Daarom is het van belang dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen en de mogelijkheid hebben extra rollen en/of activiteiten uit te voeren.
Om deze uitdagingen om te zetten in kansen, is een aantal strategische bouwstenen essentieel voor ons succes in 2025:
Het juiste talent op de juiste plek: Door een skill-based talentmanagement-strategie te implementeren en ons rollenhuis volledig te ontwikkelen, creëren we inzicht in de benodigde skills en groeipaden. Dit stelt ons in staat om gericht te sturen op talentontwikkeling en -behoud.
Innovatieve talentwerving: We breiden onze recruitmentactiviteiten uit en versterken onze doelgroepcampagnes met een krachtige corporate story. Het doel is om onze organisatie aantrekkelijker te positioneren voor potentiële kandidaten, ondanks de uitdagingen in de sector.
Learning Experience Platform (LXP): Om onze medewerkers toekomstbestendig te maken en de juiste kennis en ervaring te behouden, investeren we in een Learning Experience Platform (LXP). Dit platform ondersteunt de continue re- en upskilling van onze mensen, wat bijdraagt aan onze wendbaarheid en slagkracht.
Met deze succesfactoren bereiden we ons voor op een duurzame toekomst als aantrekkelijke werkgever. Ons doel voor 2025 is helder: niet alleen willen we talent aantrekken en behouden, maar ook de juiste voorwaarden creëren voor hun groei en ontwikkeling, zodat we onze ambities en strategische doelen kunnen realiseren.

- De Ondernemingsraad van Nederlandse Loterij (vlnr): Maurice de Jonge (secretaris), Ivy Overwijn (lid), Ine van Gent (voorzitter), Marije van Thiel (plaatsvervangend voorzitter), André Baijens (lid).